zondag 3 mei 2015

Must-Read May


                                                                Hello there! 

Vandaag een must-read lijstje voor Mei. Het is meivakantie, dus veel tijd om te lezen. Misschien klink ik nu als een nerd, maar ik ben er van overtuigd dat iedereen van lezen kan houden, als je het juiste boek maar vindt. 
Als je rond mijn leeftijd bent, veertien/vijftien, is het best lastig om mooie boeken te vinden, tot je binnentreedt in de wereld van het Young Adult-genre. Dat klinkt verschrikkelijk overdreven en misschien is het dat ook wel, maar er zijn echt nog mooie boeken. Daarom een lijstje mooie boeken die ik soms zelfs meerdere keren heb gelezen. 

Het Grote Misschien, John Green
Tja. Een beschrijving zou gewoon te kort doen. Als je John Green zegt, denkt iedereen automatisch TFIOS, maar misschien vind ik zijn andere boeken nog wel mooier. Dit gaat over Prop, die naar een kostschool gaat, en daar Alaska ontmoet. Alaska is mysterieus en mooi en geweldig en ze veranderd zijn leven en even is alles perfect, tot Het Lot hun leven binnentreedt. Alleen al om de titel zou ik dit boek lezen. 

Paper Towns, John Green
John Green again! Sorry, maar ook dit boek verdient een plaats. Dit is een mix van mystery, een mooi, geheimzinnig meisje, vriendschap en een roadtrip. Perfect vakantiemateriaal dus, en ook gewoon een mooi boek. Zeker herleesbaar!

Zac & Mia, A.J. Betts
Mooi verhaal over Zac en Mia, die beiden kankerpatiënt zijn en elkaar ontmoeten in het ziekenhuis. In het echte leven zouden ze nooit vrienden zijn geworden, maar in een wereld van ziekte en pijn moeten ze wel. Mooi, een piepklein beetje romantisch, ontroerend en niet zielig. 

De woede-uitbarsting van Beth, Christian Frascella
Ik vind dit niet speciaal een geweldig geschreven boek en het is ook niet heel mooi, maar de hoofdpersoon, Beth, vind ik wel heel leuk. Beth is boos en alleen en op een dag komen al haar frustraties naar buiten in een enorme uitbarsting over de moderne maatschappij en de positie van vrouwen daarin, en iemand filmt dat en zet het op YouTube. Het effect is enorm... 

Dit zijn zeker niet de mooiste boeken die ik ooit gelezen heb, maar het is wel wat ik deze vakantie heb gelezen. In de volgende must-read meer tips. Hebben jullie nog mooie boeken gelezen de laatste tijd? En waar lezen jullie het liefst? 

                                                          Enjoy your holiday! 

                                                                 Love, Nora 

Geen opmerkingen:

Een reactie posten