donderdag 30 april 2015

Tja... Pageviews en Publiek

Salut! 

Ik ben happy want het is meivakantie! En daar was ik heel hard aan toe. Ik ga aankomende week proberen veel te bloggen. Ik begin het bloggen steeds leuker te vinden en ik ga steeds meer ontdekken over bloggen. Ik ben niet heel goed met computers en zo, maar ik weet al een tijdje dat je kunt zien hoeveel pageviews je hebt, en waar je publiek vandaan komt. Hartstikke leuk natuurlijk, maar gisteren stikte ik bijna van het lachen toen ik de statistieken van ons blog bekeek. Er zit ook wel een triest kantje aan, maar ik zal eerst het grappige deel vertellen. Het klinkt een beetje zielig, maar ik was best wel blij toen we twaalf pageviews op een dag hadden. Dus ik klik op 'Publiek', want ik was erg nieuwsgierig waar onze lezers nou vandaan komen. Nu komt dus het lachwekkende en het trieste gedeelte tegelijk, want er kwamen dus gemiddeld acht pageviews uit Nederland (amazing!), zes uit de Verenigde Staten, twee uit Maleisië (lezen ze daar ook blogs?) en een uit de Oekraïne. De eerste seconde nadat ik dit had gelezen was ik blij omdat ons blog internationaal gelezen werd. De tweede seconde begon ik na te denken, en toen dacht ik 'sinds wanneer kunnen Amerikanen Nederlands' en toen snapte ik dus dat ons blog een Engelse naam heeft. En dat Amerikanen dus per ongeluk op ons blog terecht kunnen komen en dat ze dan een blik op ons blog werpen, het tot ze doordringt dat ze er geen zak van snappen en dan gaan ze weer weg. Dat telt namelijk ook mee als pageview. Onnodig te zeggen dat ik diep in een zware dip wegzakte, en dat ik me begon af te vragen of er eigenlijk wel iemand echt leest wat we schrijven. (Na die zware dip kon ik er ook de humor wel weer van inzien, hoor). Dus... Als je dit leest, een reactie is zeer welkom, zodat ik alleen maar weet of ik mijn blogposts nog aan meerdere mensen moet richten. En zelfs als niemand dit leest en niemand hier op reageert, ik schrijf door. Want ja, ik moet toch ergens al die inspiratie in kwijt kunnen? En wij geven niet op. 

Tot de volgende blogpost, mens of mens!
X Nora

4 opmerkingen:

  1. Ooh ik ken dat zo goed. Dan ben je blij met de pageviews en dan komen ze uit hele rare landen. Zo heb ik er vandaag al 24 uit Amerika gehad. Soms komen ze ook via hele rare sites binnen. Ga lekker door meid, want bloggen is super leuk.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Inderdaad, bloggen is superleuk, dus wij gaan zeker door! Dankjewel Claudia! X

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Ik heb net eventjes gekeken en zie dat ik vandaag al 42 bezoeken uit de verenigde staten heb, haha. Ga gewoon lekker door met bloggen! Het duurt een tijdje voordat je een redelijk publiek hebt opgebouwd :)

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Drankje, wij gaan zeker door. Leuke blog heb je trouwens, Marlayne! X Emma en Nora

    BeantwoordenVerwijderen